Muziek die harten raakt

 

 

Samenwerken voor een betere wereld

Muziek is meer dan een melodie; het is een universele taal die emoties oproept, verhalen vertelt en harten verbindt. Wat als we de kracht van muziek zouden kunnen gebruiken om niet alleen mensen te raken, maar ook de wereld om ons heen mooier te maken? Dat is precies wat je met muziekmarketing kan doen: het maakt gebruik van de emotionele kracht van muziek om doelen te steunen, samenwerkingen te creëren en een win-win situatie te realiseren voor zowel artiesten als goede doelen.

Met de onderstaande initiatieven zijn we niet winstgericht, wel willen we kostendekkend opereren en streven wij naar een eerlijke marktconforme vergoeding, zodat artiesten en hen die hen ondersteunen dit blijvend kunnen doen.

Wat is een Culturele Ecologie?

Een culturele ecologie is een krachtige manier van samenwerken die niet alleen de muzikale carrière van artiesten versterkt, maar ook een bijdrage aan maatschappelijke verandering kan bieden. Het begint bij de artiest. Artiesten hebben een loyale fanbase, en door hen te inspireren om geld uit te geven aan een goed doel, wordt er een enorm potentieel aan extra donaties gecreëerd. In sommige gevallen geven fans zelfs vijf tot tien keer zoveel uit aan het goede doel, dan dat ze zouden uitgeven aan de artiest. Hier kan dus een win-win situatie ontstaan. Stel een artiest vraagt geen geld voor zichzelf maar voor een goed doel waarbij het goede doel een percentage teruggeeft voor de werving van de donaties. Deze manier van werven kan zelfs de wervingskosten verlagen.
Dit model biedt niet alleen effectieve marketing voor het goede doel, maar stelt hen ook in staat om te investeren in de culturele sector. Dit werkt vooral goed als de missie van de artiest en het goede doel overeenkomen. Het creëert dan een krachtige symbiose, waarbij beide partijen een positieve impact maken op hun omgeving. Het is een win-win voor iedereen.

Wat bieden wij?

Wij helpen goede doelen en bedrijven aan meer exposure door samen te werken met artiesten en door een culturele ecologie te laten ontstaan. Hier zijn enkele van de krachtige muziekmarketinginitiatieven die we bieden:

  • Muziekpromotie door meerdere artiesten: Een goed doel of bedrijf kiest een muziekstijl uit: Pop, Hiphop, EDM of Rock. Vervolgens gaan wij in die stijl artiesten zoeken die het mooi vinden om geassocieerd te worden met het bedrijf of goede doel. Het bedrijf of goede doel betaalt aan ons promotiegelden waarmee wij op ons kanaal de artiest promoten en daarbij ook het logo van de sponsor vermelden. Dit logo wordt vervolgens gezien en zo ontstaat naamsbekendheid. Per 500 euro is het gegarandeerde berichtenbereik hoger dan 250.000 views. Dus voor 2.000 euro zorgen wij voor minimaal 1.000.000 views. Als organisatie of bedrijf sponsor je op deze manier artiesten en groeit je naamsbekendheid online.
  • 50/50 benefietconcert: Samen met het goede doel en artiesten organiseren we een benefietconcert. Voor dit concert schrijven we fondsen aan, gaan we op zoek naar bedrijfssponsoring, doen we een online campagne en verkopen we tickets. Van al de inkomsten gaat 50% naar het goede doel en 50% naar de organisatie van het event. Mocht er onverhoopt verlies geleden worden dan wordt dit verlies ook met hetzelfde percentage verdeeld.
  • Een major donor event: In samenwerking met een goed doel organiseren wij voor hun achterban een major donor event. Deze concepten worden op maat gemaakt.
  • Ambassadeurschap: Wij zoeken voor het goede doel een artiest die hun missie volledig onderschrijft in de door het goede doel aangeven stijl. Vervolgens begeleiden wij de artiest naar succesvol ambassadeurschap. Het goede doel besteed een af te spreken percentage van het door ons opgehaalde bedrag terug in dit ambassadeurs-programma.
  • Financiële ondersteuning bij concerten en theatervoorstellingen:  Organiseer jij zelf een concert dan willen wij wel meekijken of we daarvoor gelden kunnen werven. Belangrijk is wel dat je hier minimaal 9 maanden van te voren mee komt.

 

Niet alle artiesten zijn geschikt

Bij al deze initiatieven geldt wel dat wij als organisatie alleen werken met artiesten waarvan wij geloven dat zij ons werk en ons sociaal mediakanaal ten goede komen. Doe jij ook mee? Muziek is een krachtige manier om mensen te bereiken, te inspireren en te verbinden. Door muziekmarketing kunnen artiesten niet alleen hun carrière verder ontwikkelen, maar ook bijdragen aan een groter goed. Interesse? Neem contact met ons op via: info@helpgoed.nl